Szukaj na tym blogu

wtorek, 16 kwietnia 2013

Cubic RAW - krok po kroku - przydatny ścieg koralikowy

 Cubic RAW 


Długo szukałam dobrej metody nauczenia się tego splotu, jest wyjątkowo źle tłumaczony na sieci, po wielu próbach i niepowodzeniach doszłam wreszcie jak się go robi. Jest bardzo przydatny ponieważ można go używać do wielu ciekawych projektów - wkrótce pokażę do czego ;) jestem na finishu dość pracochłonnego posta, który jak sądzę przyjmiecie z przyjemnością.
Umieszczam więc tego posta z obietnicą jego użycia w kolejnych ;) 
Do wykonania splotu cubic raw, czyli przypominającego przekrojem kostkę/kwadrat będziemy potrzebować koralików dowolnej firmy i dowolnego rozmiaru, jeśli to ma być drobne to najlepiej TOHO Round ;) oczywiście, sama mam w głowie co najmniej 3 projekty z udziałem tego splotu, jeden z nich już wkrótce na moim blogu, więc zaglądajcie często.
No więc potrzebujemy koralików, igły przechodzącej przez dziurki naszych koralików oraz nici lub żyłki (tej oczywiście nie widać na gotowej pracy, więc wygląda to profesjonalniej) oraz pojemnika niekapka do koralików, czyli maty, czy czegokolwiek takiego, z czego nie spadają molestując nas późniejszą koniecznością drobiazgowego sprzątania ;)

Do prezentacji używam większych koralików z serii TOHO oraz nici, żeby móc pokazać jak to się zaplata, na małych koralikach trudno zaprezentować coś nowego ;). Co do długości nici/żyłki, na początek coś małego, bo uwierzcie mi, nie raz będziecie próbować drugi i kolejny raz, początki nie są proste, ale jak już załapiecie w czym rzecz będzie to czysta przyjemność.

Poza tym technika ta ma to do siebie, że każda ścianka sześcianu stanowi bazę do kolejnego kwadratu, więc możliwości budownicze tej techniki są przeogromne. Sami zaraz zobaczycie, postaram się najlepiej jak potrafię wyjaśnić krok po kroku jak wykonać bazę i pierwsze sploty.
Bardziej zaawansowane kroki później ;) Najpierw początki.

Aha - piękne w tej metodzie jest to, że nie trzeba obcinać nitek po obu stronach splotu, bo jak nam się skończy z jednej strony można odciąć odpowiednio długą jej część z drugiej strony i kontynuować splot dalej, jak zresztą z każdej strony kostki bazowej ;)
A więc do dzieła:




Na naszą nić/żyłkę nabieramy 4 koraliki















Nić/ żyłkę zawiązujemy na supełek tak, żeby utworzył się nam krzyżyk, niektórzy pokazują, że należy prowadzić nić przez wszystkie koraliki, ale uważam, że to bezcelowe, po co zapychać te i tak małe dziurki dodatkową nitką ;)









Nić/żyłkę prowadzącą (na czerwono na schemacie obok) prowadzimy przez najbliżej leżący (kolejny) koralik (oznaczony nr. 4)









Nabieramy 3 koraliki (granat na schemacie o nr  5,6 i 7), igłę prowadzimy przez ten sam koralik (oznaczony nr. 4), z którego wychodzi nitka prowadząca, tyle, że z drugiej jego strony, a następnie przez kolejny koralik w rzędzie (oznaczony nr. 3). To co powstało przypomina kształtem 2 krzyżyki połączone wspólnym koralikiem (oznaczony nr.4), na czerwono zaznaczona nitka, gdzie teraz powinna wychodzić ;)





















 Nabieramy 2 koraliki (granat na schemacie o nr 8 i 9), igłę prowadzimy tym razem przez koraliki oznaczone nr 5, a następnie 3, gdzie zaczynamy od koralika dodanego w ostatnim obiegu a, następnie przez ten z którego wychodziła nitka. Następnie przeciągamy nitkę przez kolejny koralik w rzędzie (tu oznaczony nr 2) zaciągamy nitkę


















Następnie nabieramy znowu 2 koraliki, zaczynając tradycyjnie od ostatniego dodanego w punkcie 5 koralika (czyli koralika oznaczonego nr 9), następnie przez ten z którego wychodziła nitka (nr 2) i kolejny z pierwszych 4 dodanych koralików (na schemacie oznaczony nr 1), zaciągamy nitkę.




















Krok 7


Spokojnie już prawie finish ;) Teraz będziemy nabierać już tylko 1 koralik (nr 12) na nitkę i czeka nas najtrudniejszy moment wyplatania cubic raw;) a mianowicie, musimy tak zakombinować, żeby powstała bazowa kostka, a więc prowadzimy igłę kolejno przez koraliki o nr 7, nabieramy rzeczowy 1 koralik, potem 10 potem 1 . Kończymy tak jak poprzednio przewlekając igłę przez kolejny koralik w rzędzie czyli 7. Dzięki temu zabiegowi utworzyła nam się bazowa kostka CUBIC RAW, z której już można robić kolejne. Przed kolejnym rządkiem musimy przejść igłą z nitką przez 4 koraliki tworzące bazę jak na początku, czyli koraliki kolejno o nr 11, 10, 6 i 7 i mocno zaciągnąć.
Mamy więc bazę do następnego rządku.
Jak widać koraliki oznaczone kolorem jasnozielonym tworzą górę kostki i bazę do kolejnego rzędu. Punkty od 1 do 7 powtarzamy tak długo, aż uzyskamy odpowiednią długość.


Otrzymaliśmy













Reasumując to całkiem proste, zaczynamy od 4 koralików, potem już to nie będzie potrzebne, a potem w sekwencji powtarzamy ciągle  3, 2,2, 1 koraliki.



A to krótka instrukcja wideo:


Powodzenia.

22 komentarze:

  1. Bardzo dobry tutorial, dziękuję i zapraszam do mnie na Wiosenną wymiankę.
    Www.mojakoralikowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nareszcie znalazłam jak się robi cubic raw :-) Masz rację w sieci jest wiele tutorialów ale wszystkie, które ja znalazłam, były dla mnie nie zrozumiałe. A tu proszę, u ciebie tak ładnie i czytelnie. Super

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Ci wielkie za tak łopatologiczne wyjaśnienie. Rozjaśniło mi się tu i ówdzie ;-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz piszę po raz czwarty. Nie wiem, czy to mój blog fiksuje czy Twój. Najwyżej usuniesz pozostałe komentarze.
    Tutek świetny. Jest też bardzo dobry, ale po angielsku na B&B magazine. Z tego właśnie korzystałam ucząc się. Czekam na tutek (może zrobisz) jak łączyć elementy cubic pod kątem ostrym. Mam instrukcję, ale po francusku, a tego języka nigdy się nie uczyłam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja próba z tym splotem u d a n a;
    Dziękuję bardzo za dokładne wytłumaczenie,buziaki :))
    Jola Zb.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczęłam zabawę z koralikami całkiem niedawno i ciągle uczę się nowych technik. Obejrzałam wiele filmów i przeczytałam sporo instrukcji ale Twoja jest the best. Cieszę się, że na nią trafiłam. Czy taką konstrukcję ale w kształcie koła robi się podobnie? Spotkałam taki kształt na blogu "misternej". Ja też uwielbiam książki a moją największą pasją jest język angielski.
    Pozdrawiam i życzę udanego długiego weekendu.
    Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki ;) Cieszę się, że się przydało, cierpliwości, cuda typu koła i inne konstrukcje są robione tak samo, traktujemy ten podstawowy krok jako bazę do nich, wkrótce na blogu pojawi się instrukcja jak takie rzeczy tworzyć ;) dziękuję i do zobaczenia na blogu ......

      Usuń
  7. Witaj, jesteś genialna, udało mi się opanować cubic RAW za pierwszym razem, podziwiam Twoje zdolności, te do koralików i te do tłumaczenia :) Pozdrawiam i na pewno będę śledziła Twoje poczynania na tym blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...